Uitgelicht: Martinez Chocolatier Aalsmeer bestaat 10 jaar!

Aalsmeer smelt al tien jaar voor Martinez.

Aalsmeerders houden van chocolade en zijn zeer trouw. Die conclusie trekt Redmond Roof aan de vooravond van het tienjarig bestaan van zijn Martinez chocoladewinkel. Toen hij op 21-jarige leeftijd in de Punterstraat begon had hij niet kunnen bevroeden dat het zo’n succes zou worden. “Vanaf het begin maken we nog elk jaar een groei door.” De komende dagen is het feest bij Martinez met een zeer aantrekkelijke aanbieding en kans op een jaar lang gratis chocolade.

Aalsmeer heeft kennelijk moeite om de verleiding die Martinez biedt te weerstaan. De uitstekende locatie in combinatie met uitstraling, constante kwaliteit en vriendelijk personeel, blijkt een gouden formule. Redmond erkent dat er de nodige scepsis heerste toen hij zich hier net gevestigd had. Een winkel met alleen maar chocolade, is dat wel levensvatbaar? “In het eerste jaar draaiden we al een omzet die we pas na vijf jaar hadden verwacht. En in het tweede jaar werden we genomineerd als starter van het jaar. Dat heeft enorm geholpen in de naamsbekendheid. Niet alleen bij de particulier maar ook bij ondernemers die een belangrijke doelgroep zijn geworden,” aldus Redmond.

Dat Martinez sinds 2018 in de zomerperiode deels in een ijssalon transformeert, bleek ook al zo’n gouden greep. Op mooie dagen is de winkel langer en vaker open en rijden mensen graag een paar straatjes om voor een paar bolletjes kwaliteitsijs.

Beleving
Sinterklaas, Kerst, en Pasen zijn de grote drie feesten als het gaat om chocoladeconsumptie. Binnenkort staat Valentijn voor de deur. En vlak ook hoogtijdagen als Moederdag en Vaderdag niet uit. Een boeket bloemen is leuk, maar met chocola als cadeau kan de gever niet meer stuk en het doet de ontvanger smelten. Hoe dat kan? “Chocolade is een beleving,” luidt de verklaring van de ondernemer, “het verveelt nooit en mensen worden er gewoon bij van.”

Franchise
Ook het werk in de chocobusiness verveelt volgens Redmond niet. “Dat komt omdat ik er veel omheen doe. Bijvoorbeeld contact onderhouden met de fabriek in Amstelveen, de grootste chocoladefabriek van Nederland. We zijn als erkend leerbedrijf ook stagebegeleiders en ik houd me bezig met franchisenemers. Zo is er net een winkel in Hoogvliet bijgekomen. Mensen uit Rotterdam en omgeving hoeven nu niet meer helemaal naar Aalsmeer te komen,” aldus Redmond met een knipoog.

Veel te kiezen
Het tienjarig bestaan viert Redmond graag samen met zijn clientèle. Zeg maar als dank voor het in Martinez gestelde vertrouwen. Van donderdag 6 tot en met zaterdag 8 februari krijgt de kant voor €9,95 een doos bonbons van 500 gram, een chocoladetablet naar keuze en een doos truffels. Wie de kassabon inlevert, maakt tevens kans op een jaar lang iedere week 250 gram chocolade naar keuze. En met 110 soorten bonbons valt er heel veel te kiezen.

Tot slot: hoe presteert Redmond het te midden van zoveel verleiding toch zo slank te blijven? “Ik eet elke dag chocolade. Vooral om nieuwe smaken uit te proberen, waarbij ik overigens geen specifieke voorkeur heb. Daarnaast beweeg ik veel en eet ik gevarieerd en gezond.”

Tekst en foto’s Arjen Vos

Keer terug naar het blog overzicht